Äntligen

Hela helgen har jag sovit hos Filip och så på dagarna har jag gjort lite andra saker.Igår var jag med pappa på loppis och sedan fick jag ett samtal ifrån en kvinna som hade lagt upp annons om en ponny på blocket.
Denna ponny sökte en medryttare och det föll mig i smaken perfekt. Han är en läromästare på 21 år så det är kanon. En lugn och stabil ponny passar mig som är lite feg numera när det gäller ridningen.
Jag åkte ut dit igår vid 2 och fick rida och pyssla med honom och det kändes så kul att äntligen vara tillbaka i stallet. Ska tillbaka på onsdag och ta en uteritt med hans ägare, hon ska eventuellt låna en annan häst så vi kan ta sällskap! Meningen är att hon ska visa mig ridvägar i skogen så att jag kan rida ut själv sen.
 
Imorse när jag vaknade hade jag ont i magen men jag åkte ändå och tränade men körde rätt lugnt idag.
Är det bättre i magen imorgon så får jag ta i lite extra ;) Funderar på att beställa hem lite vitaminer och mineraler så att man orkar mer och får ut mer av träningen!
Imorgon börjar jag jobba tidigt och sen har jag en stoooor lucka på massor timmar och då ska jag träna,äta lunch och sen åka och köpa ridkläder och ridstövlar. Så typiskt att man slängde allt när man trodde att man aldrig mer skulle rida... Men .. en gång hästtjej alltid hästtjej!

Nu ska jag fortsätta kolla på det okända och sen ska jag krypa ner i sängen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback