idag känns det som måndag.

Blir helt vilsen vilka dagar det är när man inte jobbade igår. Hade tänkt ringa till gillinge idag och fråga om man får göra om halkbanan. Så roligt var det!
Idag gick jag upp tidigt för att åka iväg och fixa en sak på morgonen med Sabina. Det var skönt att slippa tåg så vi åkte sen till salongen för att fixa hennes hår.
Ljusfärg på schemat och klippning, fint!
Nackdelen med ljusfärg är att man bara kommer speciella steg ljusare. Jämför du med blekningen som kan bleka hur många steg som helst så kan du bli riktigt ljus/platina. Ljusfärgen ljusar bara upp några steg men är skonsammare för håret. Gäller bara att man inte är för mörk i sig själv. Då syns inget resultat;)

Gjorde även en permanent idag på väldigt långt och tjockt hår! Det tog sin lilla tid att rulla upp det kan jag säga. Resultatet blev bra. Inte för lockigt och inte för rakt och vi var ju ute efter mer volym på kunden.
Volym vi fick kunden gick, nöjd hehe..
Det blev jätte fint, lite som shakiras hår.
Jag avslutade dagen med en herr klippning som ivkså gick bra. Det är skönt när man är igång då flyter allt på och går fort och smidigt.

Just nu ligger jag i sängen hos älskling och pluggar teori..wohoooo..not.

Ha en skön tisdagskväll, jag lär somna snart:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback